Delavnica animiranega filma

Liki_Delavnica_Julija

Delavnica animiranega filma z Julio Peguet

V okviru projekta “Digitalno je zmagovalno” je na Srednji medijski in grafični šoli Ljubljana v mesecu decembru potekala 5-dnevna delavnica animacije pod vodstvom priznane francoske animatorke Julie Peguet, ki ima več kot 15-letne izkušnje na področju animiranega filma. Julia Peguet je mednarodno priznana avtorica animiranih projektov, najbolj znana po svojem delu v priljubljeni animirani seriji Bacek Jon. Od leta 2016 sodeluje s slovensko produkcijsko hišo ZVVIKS, kjer kot glavna animatorka prispeva k ustvarjanju kratkih lutkovnih filmov Koyaa. Poleg tega je avtorica strokovne knjige Secrets d’animateur, ki je leta 2021 izšla tudi v slovenskem jeziku in se uporablja kot učbenik pri pouku animacije v programu medijski tehnik.

Delavnica je bila zasnovana tako, da je dijakom omogočila vpogled v kompleksnost in umetnost stop animacije, pri čemer so razvijali lastne animirane filme z uporabo različnih tehnik in digitalnih orodij. Poudarek je bil na kreativnosti, strukturiranem procesu animiranja in praktični uporabi filmskega jezika. Dijaki so se naučili vse, od zasnove zgodbe in oblikovanja likov do tehnik gibanja in postprodukcije, kar vključuje tudi obvladovanje sodobne tehnologije in digitalnih rešitev, ki animacijo dvignejo na višjo raven.

Julia Peguet je z dijaki delila svoje bogato strokovno znanje in izkušnje, kar je še posebej dragoceno za mlade, ki se šele podajajo v svet animacije. Tako so skozi intenzivno ustvarjalno delo v studiu pridobili neprecenljive veščine in razširili svoj pogled na možnosti, ki jih ponuja sodobna animacija.

Opis poteka delavnice, kot ga je doživljala dijakinja Tajda Kožuh:

“Delavnica se je pričenjala ob devetih zjutraj. Prvi dan smo se skupaj z Julio pogovorili o tem, kaj razumemo kot stop animacijo in koliko o tej temi že vemo, nato smo se razdelili v štiri skupine. Prva in druga skupina sta izdelovali like in ozadja iz kolaža, časopisov, revij, tretja skupina je izdelovala z blagom in četrta s plastelinom.

Po uvodu je vodja vsake skupine prišel do Julie, ona pa je razložila delovanje profesionalnega programa za animiranje pri stop animaciji (Dragonframe). Ostali člani so med tem načrtovali, kako bodo izgledali njihovi liki, kaj se bo dogajalo z njimi, ter sestavili zgodbo (story board). Delavnica se je zaključila ob dveh popoldne, dijaki pa smo lahko ostali še dlje in dokončali naloge.

Drugi dan smo obnovili dejavnosti prejšnjega dne in začeli izdelovati svoje like. Julia nam je med izdelovanjem pomagala in nas vodila. Izdelovanje likov nam je vzelo kar nekaj časa, a smo še isti dan pred koncem vsi postavili vse potrebne elemente (like, ozadja, postavitev luči …) za animiranje.

Tretji dan smo se najprej dogovorili o nastavitvah, ki jih bomo uporabili v programu, nato pa končno začeli animirati. Animiranje je potekalo tako, da smo slikali začetno pozo lika, ga premaknili in nato še enkrat slikali. Na tak način smo animirali do konca tretjega dneva in skoraj cel četrti dan.

Četrti dan smo po končanem animiranju animaciji dodali različne zvočne učinke. Peti dan smo se pogovorili o tem, kakšna je bila naša izkušnja, in si pogledali animacije, ki smo jih ustvarili. Po zaključku predstavitve je Julia Peguet dijakom omogočila odprto diskusijo, med katero smo imeli priložnost zastaviti vprašanja o njenih profesionalnih izkušnjah, pristopu do dela in specifičnih tehnikah, ki jih uporablja pri ustvarjanju animiranih filmov.

Delavnica se mi je zdela zelo zanimiva. Julia je dobro razložila, karkoli smo jo vprašali. Animiranje je bilo zabavno in poučno, so pa kakšne stvari veliko težje, kot sem si predstavljala. Vesela sem, da sem se udeležila delavnice, ker sem spoznala veliko novih ljudi in se naučila novih tehnik. Vsi udeleženi smo skozi celotno delavnico neizmerno uživali. Zahvalili bi se Juliji Peguet za vse podano znanje in potrpljenje ter profesorici Mojci Guštin za organizacijo in spodbudne besede.”

 

 

 

 

📝 Tajda Kožuh, dijakinja 3. B, pod mentorstvom prof. Mojce Guštin
📸 Klara Ivančič in Tija Todosovski, 3.d

Skip to content