Comenius

Comenius multilateralna šolska partnerstva 2008/2010

 

Podoba drugega (The Image of the Other).

Leonardo V okviru programa Comenius šolska partnerstva se je zaključil dveletni projekt »Podoba drugega« (The Image of the Other). V mednarodnem projektu, ki je potekal v obdobju 2008 – 2010 med SlovenijoItalijoLitvoLatvijo in Poljsko, dijaki so raziskovali teme kot so: religijska vprašanja, praznovanja, navade in običaji, odnos do oblasti in zakonov ter nekatereaspekti svakdanjega življena v družini, tabuje, razmerje med moškimi in ženami, način pozdravljanja in paralingvistična komunikacijska praksa. Udeleženci so imeli nalogo ustvariti vprašalnike in anketo o dogovorjenih področjih raziskave, obdelati rezultate in poročati o njih. Poleg tega so samostojno in v skupinah raziskovali različne vire o omenjenih temah in pripravii predstavitve o svojih raziskavah.

21. do 25. novembra 2008 je potekalo prvo srečanje koordinatorjev v Alcamu na Siciliji, kjer so dogovorjeni cilji in določeni praktični in terminski detajli v zvezi s projektom. Srečanja se je udeležil koordinator projekta Vladimir Janež.

Naša šola je kot prva imela priložnost organizirati srečanje in delavnice za dijake in učitelje iz partnerskih šol. Od 30. marca do 3. aprila 2009 nas je obiskalo 48 tujih dijakov in 11 učiteljev in se udeležilo predstavitvenih delavnic, kulturnega programa in izletov v Sloveniji. Pri projektu je aktivno in ustvarjalno sodelovalo preko 60 dijakov naše šole kot gostitelji, spremljevalci in voditelji tujih dijakov, pri predstavitvah, sestavljanju ankete, obdelavi rezultatov in izdelavi statistike, delavnicah in fotografskem in video dokumentiranju srečanja. Tudi starši so navdušeno in aktivno sodelovali in pripomogli k uspehu srečanja.

Odziv in interes dijakov za sodelovanje v projektu je bil izjemen. V projekt je na različne načine bila vključeno 20 učiteljev, ki so kot mentorji in mentorji-sodelavci različnih dejavnosti, organizatorji, spremljevalci in vodiči strokovnih ogledov in izletov omogočili kakovostno in strokovno pedagoško delo na projektu. Pri projektu so poleg koordinatorja in vodje projekta Vladimirja Janeža (organizacija, korespondenca, urejanje spletne strani, mentor raziskovalnih in predstavitvenih dejavnosti) sodelovali učitelji: Mateja Jakob (mentorica obdelave statističnih podatkov raziskave), Urška Hrovat (mentor vizulne podobe DVD-ja), Gorazd Krumpak (mentor digitalne izdelave DVD-ja), Irena Gmajnar (mentor grafične priprave knjige in ovitka DVD-ja), Miran Joger (tisk knjige, predstavitvena delavnica), Andrej Čuček (organizacija tiska), Florjan Pezdevšek, Tomo Šafarič,Martina KoražijaLea Golob in Dominik Jeran (predstavitvene delavnice), Mojca Guštin, Uroš Klaus, Marija Žgalin, Mateja Čotar, Ivan Zupanc, Iva Molek (spremstvo in vodenje gostov) ter Aleš Pešec pri organizaciji. Pomembno je omeniti izjemen odziv vseh udeležencev in gostov.

V oktobru 2009 je 14 dijakov iz 3. F in 4. E razreda v spremstvu dveh učiteljev obiskalo Kolegium Europejskie – Europejskie Prywatne Liceum iz Krakowa in se udeležili delavnic, kulturnega programa in strokovnih izletov in obiskov kulturno zgodovinskih znamenitosti Krakowa in okolice.

V marcu 2010 so štiri dijakinje 2. D razreda s štirimi profesorji obiskali srednjo šolo Istituto Magistrale Statale »V. F. Allmayer«v Alcamu na Siciliji in se udeležili delavnic, kulturnega programa in strokovnih izletov in obiskov kulturno zgodovinskih znamenitosti Alcama in okolice.

Obisk partnerskih šol v Preilu 1. Pamatskola from Preli v Latviji in Lekeciai Secondary School of Sakiai District v Litvi je bil odpovedan zaradi preklicanih letalskih poletov in vremenskih razmer ob izbruhu vulkana na Islandiji.

Celoten projekt je predstavljen na kolaborativni WIKI spletni strani projekta: www.tioto.pbworks.com (prej www.tioto.pbwiki.com) . Sodelojoče šole objavljajo prispevke in komunicirajo tudi preko svojih blogov: Italija – http://www.italy-theimageoftheother.blogspot.com/ , Slovenija – http://slovenia-theimageoftheother.blogspot.com , Poljska – http://kolegiumeuropejskie.blogspot.com/ , Latvija – http://latvia-theimageoftheother.blogspot.com, Litva – http://lithuania-theimageoftheother.blogspot.com .

Pod vodstvom mentorjev so dijaki naše šole oblikovali, pripravili, uredili in ustvarili dokumentarni DVD s filmom, fotografskim in raziskovalnim materialom predstavljenim na srečanju v Ljubljani in končni DVD celotnim materialom zbranim v dveh letih.


 

Strokovno spopolnjevanje učiteljev 2009 (Comenius In-service Training)

LeonardoKot prejemnik dotacije CMEPIUS-a za strokovno spopolnjevanje učiteljev angleškega jezika profesor Vladimir Janež je od 20. 7. 2009 do 31. 7. 2009 v organizaciji North Mon Language Institute-a udeležil tečaja T.E.L.L. (Technology Enhanced Language Learning) v Cork-u na Irskem. Na tečaju je skupaj z učitelji iz Španije, Francije, Nemčije,Islandije in Poljske obravnaval teme v zvezi z uporabo najsodobnejše informacijsko komunikacijske tehnologije pri pouku angleškega jezika kot so izdelava prezentacij, iskanje internetnih virov, sestavljanje interaktivnih vaj s pomočjo spletnih orodij, izdelava sodelovalnih spletnih strani, blogov, podcast-ov in praktična primena le-teh pri pouku. Sestavni del tečaja je bilo tudi projektno delo. Kot rezultat dela so nastale prezentacije irske kuture s praktičnimi nalogami za dijake na Wiki strani projekta http://tellpractice.pbworks.com. Profesor janež je postavil in uzdržuje svojo spletno stran za dijake http://vjanezvajezadijake.pbworks.com .

Program seminarja je vseboval tudi strokovne izlete (Ring of Kerry, Blarney Castle, Dingle…) in kulturno-izobraževalna predavanja o irskem šolskem sistemu. Tudi samostojno sem izkoristil priložnost in obiskal znamenite kraje na Irskem (Cliffs of Moher, Clonmacnoise, Hills of Tara, Limerick, Galway, Trinity College z znamenito Book of Kells, National Museum v Dublinu, Dvblinia history museum, Cobh).

Spletna stran za boljšo funkcionalnost in prikaz multimedijskih vsebin uporablja piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po spletni strani se strinjate z namestitvijo in uporabo piškotkov na vaši napravi.